מטבע הדברים, פיתוח של מוצר מזון מאפס הוא תהליך מורכב במיוחד אשר כולל אינספור שלבים החל מזיהוי ההזדמנות העסקית בשלבים הראשונים של התהליך דרך פיתוח המוצר הסופי  ועד שיווק המוצר באופן מסחרי לצרכנים. 

אטלס יועצים היא חברת ייעוץ מזון מקצועית אשר מעניקה קשת רחבה של פתרונות ליצרנים, מפעלים וארגונים. הניסיון הרב שצברנו, מאפשר לנו לנתח בצורה מהירה את הצרכים שלך, ללוות אותך יד ביד לצורך עמידה בתנאי הרגולציה הישראלית/הבינלאומית ולפתח את המוצר שחלמת עליו. לקבלת ייעוץ ראשוני, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 052-602-2578 .

פיתוח מוצרי מזון משלב הרעיון ועד המדף בסופר

באופן כללי, פיתוח מוצרי מזון משלב הרעיון ועד למוצר מזון אשר עומד בכל התקנים, הסטנדרטים ותנאי הרגולציה הוא תהליך מורכב במיוחד אשר דורש ניסיון, ידע תפעולי ושיווקי רב. 

לרוב, השלבים המרכזיים בעת פיתוח מוצר מזון הם: 

  • זיהוי ההזדמנות העסקית – כל מוצר מזון מתחיל בזיהוי של הזדמנות עסקית אשר יכולה להפוך למוצר. 

  • מחקר שוק – לאחר זיהוי ההזדמנות, היצרן נדרש לבצע מחקר שוק מקיף (סקרים, קבוצות מיקוד, מבחני טעימה או ניתוח נתוני עבר) במטרה להבין את התאמת המוצר לרצונות הצרכנים בשוק. 

  • פיתוח אבטיפוס של המוצר – במידה ויש למוצר היתכנות כלכלית, ניתן לפתח אבטיפוס (פשוט או מורכב בהתאם למוצר) אשר ניתן יהיה לייצר אותו באופן מסחרי. 

  • בדיקות איכות, טעם ובטיחות – לאחר פיתוח אבטיפוס ראשוני של המוצר, יש לבצע אינספור בדיקות איכות, טעם ובטיחות על מנת לוודא כי המוצר עומד בתקנים הישראליים או הבינלאומיים. 

  • ייצור ושיווק מסחרי – אם שלב הבדיקות הסתיים בהצלחה, ניתן להיכנס לייצור ושיווק מסחרי של המוצר לצרכן הסופי. 

חשוב לציין כי פיתוח של מוצרי מזון חדשים לשוק המקומי או הבינלאומי הוא תהליך עתיר סיכונים אשר לרוב מסתיים בכישלון. כתוצאה מכך, מומלץ בחום לקבל ייעוץ מזון חיצוני אשר יוכל להפחית את הסיכון ולמנוע הפסדים כספיים ליצרן. 

לסיכום, פיתוח של מוצר מזון חדש הוא תהליך יקר, מורכב ומסוכן – אך, הוא טומן בחובו, אפשרות ליצירת רווחים גדולים ליצרן.