על פי חוק, כל חברת קייטרינג אשר עוסקת בייצור מזון מוכן, מבושל או מטוגן אשר מיועד לצריכה מחוץ למקום הייצור נדרשת לקבל רישיון יצרן מזון מטעם משרד הבריאות כתנאי הכרחי לפעילות החברה. 

רישיון היצרן מבטיח כי החברה עומדת בתנאי הבטיחות, האיכות והבקרה שהמחוקק קבע לחברות קייטרינג אשר מגישות מזון לציבור הרחב. 

אטלס יועצים היא חברת ייעוץ מזון מובילה אשר מעניקה שירותי ליווי, ייעוץ והכוונה לבעלי חברות קייטרינג בצפון הארץ. הניסיון הרב שצברנו, מאפשר לנו לכוון אותך בדרישות החוק, לפשט תהליכים מורכבים ולצמצם את התהליך למינימום האפשרי. לקבלת ייעוץ ראשוני לחברות קייטרינג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 052-482-8179.

רישיון יצרן מזון לחברות קייטרינג

על פי חוק, תנאי הכרחי להפעלת חברת קייטרינג היא קבלת רישיון יצרן מזון אשר מבטיח כי המזון, העובדים ותהליכי העבודה עומדים בדרישות המחמירות של שירות המזון במשרד הבריאות. 

במקביל, חברת הקייטרינג נדרשת לעמוד בדרישות חוק רישוי עסקים, תשכ"ח-1968,  אשר מחייב את החברה לעמוד בדרישות הרשות המקומית אשר בתחומה פועלת החברה. 

חשיבות הייעוץ והליווי המקצועי בעת הוצאת רישיון יצרן לחברת קייטרינג

למרות הרפורמה החדשה בהליכי הרישוי אשר מעניקה הקלות משמעותיות לחברות קייטרינג ויצרני מזון אחרים אשר פועלים בישראל, עדיין תהליך הנפקת הרישיון הוא מורכב במיוחד ודורש עמידה באינספור תקנות, הנחיות וחוקי סף מחמירים של משרד הבריאות והרשות המקומית. 

לאור מורכבות הנושא, הדרישות המחמירות של משרד הבריאות והרשות המקומית ועדכוני החקיקה התכופים, מומלץ לעבור את תהליך הרישוי עם חברת ייעוץ חיצונית אשר תוכל לפשט תהליכים מורכבים, ללוות ולכוון את נציגי החברה בכל השלבים החשובים עד לקבלת הרישיון.    

לסיכום, קבלת רישיון יצרן מזון הוא תנאי סף לפעילות של חברות קייטרינג רבות. לעיתים קרובות, רישיון היצרן מאפשר לחברת הקייטרינג לשפר את החשיפה, המוניטין ותהליכי הייצור שלה, כך שהיעילות העסקית משתפרת והסיכוי לתביעות משפטיות על רקע תהליכי הייצור, האיכות והברה יורד בצורה משמעותית.