רישיון יצרן מזון הוא מסמך אשר מאפשר לכל יצרן מזון קטן כגדול לקחת חלק בשרשרת המזון, לייצר ולשווק את המזון לציבור הרחב. רישיון יצרן מזון אשר מונפק על ידי משרד הבריאות, נועד להבטיח כי את תהליכי הייצור, הבקרה והאיכות של היצרן לטובת בריאות ציבור הצרכנים בישראל. 

אטלס יועצים היא בין חברות ייעוץ המזון המובילות בצפון אשר מעניקה קשת רחבה של שירותים ופתרונות במיקור חוץ (Outsourcing) ליצרני מזון קטנים, מפעלים וארגונים חובקי עולם. הניסיון הרב שצברנו כטכנולוגים ברישוי יצרני מזון, מאפשר לנו לנתח בצורה מהירה את הצרכים של הארגון ולבנות תוכנית עבודה מותאמת אישית ( Custom Made) אשר תאפשר לארגון לעמוד בדרישות החוק, לקצר תהליכים מורכבים ולחסוך זמן יקר. לקבלת ייעוץ ראשוני להוצאת רישיון יצרן מזון, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 052-482-8179.

איך מקבלים רישיון יצרן מזון בדרך הקלה?

לרוב, תהליך קבלת רישיון יצרן מזון יחייב את היצרן לעמוד בתנאים הבאים: 

  • רישיון עסק – היצרן נדרש להגיש בקשה לרישיון עסק ברשות המקומית אשר בתחומה עתיד להימצא מפעל או מקום הייצור של המזון. 

  • הגשת תוכנית סניטרית– במקביל היצרן נדרש להגיש תוכנית סניטרית אשר כוללת תרשימים הנדסיים של המקום, תוכניות אינסטלציה, בטיחות ואיכות. תוכניות אלה יבדקו על ידי שירות המזון המחוזי על הנייר, לזיהוי ואיתור של בעיות עתידיות.  

  • ביקורות מטעם לשכת הבריאות המחוזית – במידה ואין התנגדות עקרונית של לשכת הבריאות המחוזית, היצרן יהיה רשאי ליישם את התוכנית בשטח בכפוף לביצוע ביקורת תברואית-טכנולוגית במפעל לפי התחלת השיווק בפועל. 

לסיכום, הנפקת רישיון יצרן מזון מחייבת את היצרן לעבוד במקביל מול מספר רב של גורמים ברשות המקומית, משרד הבריאות, הנדסה, כיבוי וכדומה. 

לצערנו, כמו הליכי רישוי אחרים בישראל, אם אין לך ניסיון עבר - הדרך לקבלת רישיון יצרן מזון עלולה להיות ארוכה, מורכבת ומתישה.  כתוצאה מכך, לעיתים קרובות מומלץ לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ חיצונית אשר תוכל ללוות את הארגון בכל שלבי הרישוי בהתאמה לאופי היצרן. מניסיוננו,  חברת ייעוץ חיצונית יכולה לפשט תהליכים מורכבים ליצרן, ליצור מוצר מזון טוב יותר ולקצר את הזמן לשוק בצורה משמעותית.