על פי חוק, כל אופה, קונדיטור או שוקולטייר אשר מייצר מוצרי מזון (לחם, עוגות וכדומה) מחויב בהוצאת רישיון יצרן מזון מטע משרד הבריאות אשר מבטיח את בטיחות המזון ביחד עם רישיון עסק ברשות המקומית אשר מבטיח כי המבנה עומד בדרישות הרגולציה המקומית (משטרה, כבאות, הנדסה, נגישות וכדומה). 

אטלס יועצים היא חברת ייעוץ מזון מובילה אשר מעניקה שירותי ליווי, ייעוץ והכוונה לבעלי קונדיטוריות. הניסיון הרב שצברנו, מאפשר לנו לנתח בצורה מהירה את הסיטואציה וללוות אותך בהצלחה עד לקבלת הרישיונות המתאימים. לקבלת ייעוץ ראשוני, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב –052-482-8179.

רישיון יצרן לקונדיטוריה

על פי חוק, עסקים בתחום המזון (קונדיטוריה, קייטרינג, מחלבות, אריזות וכדומה) נדרשים לעמוד בתקני הבטיחות והאיכות המחמירים של שירות המזון במשרד הבריאות לצורך הפעלתם בשטח. 

קונדיטוריה אשר מעוניינת לקבל רישיון יצרן כחוק, נדרשת לעמוד בדרישות ההיגיינה, הבטיחות וההכשרה המקצועית של משרד הבריאות ובמקביל, על פי חוק רישוי עסקים משנת 1968, הקונדיטוריה צריכה לקבל רישיון עסק מטעם הרשות המקומית אשר היא פועלת בשטחה. 

חשיבות הייעוץ והליווי המקצועי בעת הוצאת רישיון יצרן לקונדיטוריה

בשנים האחרונות ישנן הקלות משמעותיות לעוסקים בתחום המזון, אך עדיין תהליך קבלת הרישיון מחייב את בעליו להתמודד עם אינספור גורמים, תקנות והנחיות קטנות אשר מתגלות כחשובות בעתיד. 

לאור מורכבות הנושא, השינויים התכופים בהנחיות והדרישות המחמירות של משרד הבריאות והרשות המקומית, לא מעט יצרנים בתחום המזון בוחרים לעבור את התהליך ביחד עם חברת ייעוץ חיצונית אשר תלווה אותם בכל השלבים עד לקבלת הרישיון המיוחל. 

חברת ייעוץ מזון לקונדיטוריה אשר עברה את התהליך כבר מספר רב של פעמים בעבר, יכולה לפשט תהליכים מורכבים, לקצר בירוקרטיה למינימום האפשרי ולפעול בשם הקונדיטוריה מול כלל הגורמים המעורבים.  

לסיכום, אם חלמת על קונדיטוריית בוטיק אשר מגישה מאפים, עוגות ושוקולדים מיוחדים, הצעד הראשון בתהליך הוא הוצאה של רישיון מתאים. יצרני מזון אשר אינם עומדים בדרישות משרד הבריאות והרשות המקומית, מסתכנים בקנסות מנהליים, צווי סגירה ואף עונשי מאסר בפועל.